20 kwietnia 2015 r. spotkanie w ramach Uniwersytetu Swarzędzkiego miało inny charakter niż wszystkie dotychczasowe. Nie był to tradycyjny wykład, prowadzony przez profesora, poruszający tematykę naukową. Tym razem w Ośrodku Kultury w Swarzędzu rozmawiano o sporcie niezwykle ważnym dla wielu Polaków – piłce nożnej oraz o drużynie niezwykle ważnej dla wielu Wielkopolan – Lechu Poznań.
Wykład pt. „Piłka nożna – jeszcze sport czy już biznes?” wygłosił Sebastian Starczewski – Dyrektor Komunikacji i Marketingu KKS Lech Poznań. Prelegent przedstawił nowe cele i zadania, jakie stoją przed klubem piłkarskim z 93-letnią tradycją. Szef marketingu Kolejorza podkreślał, że INEA Stadion to miejsce otwarte dla wszystkich i że dołoży wszelkich starań, aby więcej Lecha było w sercu Wielkopolan, aby klub dawał ludziom radość i dumę, a także, aby dla wielu osób obecność na stadionie była najlepszym wariantem spędzenia wolnego czasu.
Sebastian Starczewski opowiedział również zebranym słuchaczom o Lech Poznań Football Academy – inicjatywie, której celem jest stworzenie ośrodków treningowych dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat, a także o prowadzonej już od kilku lat akcji „Lech na Landach”.
Na spotkaniu nie zabrakło żywej dyskusji między przybyłymi na wykład kibicami a prowadzącym. Wypomniane zostały ostatnie porażki drużyny oraz nieudane zimowe transfery w klubie.
Po udzieleniu odpowiedzi na pytania zebranych słuchaczy, prelegent zakończył wykład złożeniem wpisów do indeksów.
fot. Kornelia Choryńska